top of page
  • תמונת הסופר/תחנן בר-און

מביירות עד ירושלים בטעינה אחת

עודכן: 24 בפבר׳ 2020

מכונית-על חשמלית תוצרת לבנון? כן! כרגע בעיקר ברמת איורים וירטואליים, אבל בקרוב מאד היא אמורה להיחשף לעולם


אצלנו עדיין זוכרים את אגסי שניסה לחולל מהפיכה חשמלית בישראל, אבל הנה, השכנים מצפון, גם הם כרגע בטרנד החשמל העולמי והיומרות שלהם מאד גבוהות...


החברה הלבנונית EV Electra Limited (בפירוש אין קשר לחברה הישראלית הוותיקה אלקטרה שמתעסקת בין השאר במזגנים, מעליות ומוצרי חשמל) הכריזה לעולם על המכונית החשמלית הראשונה שלה, העונה לשם המאד טעון (תרתי-משמע...) QUDS (ירושלים). ג'יהאד מוחמד, העומד בראש החברה, סיפר כי המכונית החשמלית החדשה תחולל מהפיכה בתעשייה ותציע תג-מחיר מאד אטרקטיבי. "כשהסתכלנו על שוק הרכב החשמלי הבחנו שהמכוניות החשמליות מאוד יקרות או לא אטרקטיביות לבסיס הלקוחות. החלטנו לתכנן ולבנות מכונית שתדורג כמכונית-על, אך עדיין תהיה נגישה ללקוחות עם תקציב ביניים" אמר האדון מוחמד.

היא מעוצבת כמכונית-על והעיצוב אולי לא הכי מקורי בעולם (עם חרטום בסגנון בוגאטי), אך היא בהחלט יפהפייה. המכונית החשמלית שנכון לעכשיו היא עדיין בגדר איורי מחשב וירטואליים בלבד, מיועדת לארבעה, מצוידת בצמד דלתות כנפי שחף הנפתחות כלפי מעלה ובפנים מושבי ספורט חובקים, צג מידע גדול והגה שמזכיר כזה של מכונית מרוץ. העיצוב הספורטיבי מגובה בביצועים בהתאם: מהירות סופית 260 קמ"ש, תאוצה 0 עד 100 קמ"ש ב-2.8 שניות!

אלקטרה QUDS מצוידת בשלדת אלומיניום קלת-משקל, המרכב עשוי סיבי-פחם ומשקל המכונית 1,500 ק"ג. לדברי החברה, טווח הנסיעה המוצהר - 500 עד 800 ק"מ. זה נשמע אוטופי, אבל כאמור, אין עדיין שום דבר שיבסס הצהרות אלה.


אז היא אמנם מגיעה מלבנון, והכל עדיין בגדר איורים, אבל בואו ניתן לה צ'אנס: המכונית תוצג ככל הנראה ברבעון השני של 2020, ההזמנות יתחילו זמן קצר לאחר מכן.



54 צפיות0 תגובות
bottom of page