top of page
  • חנן בר-און

"קופסא עם ארבעה גלגלים, שתיקח אותך לאן שאתה צריך". האמנם?

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


את המשפט הזה, שמעתי לא מעט פעמים. לפעמים, צריך לשנות את תפיסת העולם וגם להפסיק לדפוק חשבון לסביבה. וכן - יש גם מכוניות שיכולות לגרום לכם לחייך ואפילו לצחוק מהנאה כשאתם נוהגים בהן.

 
דלוריאן DMC-12 שכיכבה בסרט "בחזרה לעתיד"

אין צורך להתנצל - מרביתכם הסתפקתם, מסתפקים ותסתפקו במכונית מהסוג הנפוץ והבנאלי. הרי מה בסך הכל אתם מבקשים בבואכם לקנות מכונית? מכונית שתשרת אתכם בנאמנות, שתסיע אתכם בבטחה לעבודה, לקניות ולטיול החודשי, ורצוי מאד במחיר הגיוני לקנייה ולאחזקה וכמובן, אחת סחירה במיוחד, שתצליחו להעיף בתוך כמה ימים כשתרצו למכור אותה.

"זו בסך הכל קופסא עם ארבעה גלגלים, שתיקח אותך לאן שאתה צריך" יאמרו הבריות במשפט שהפך קצת קלישאתי ושחוק. הכוונה, שמכונית צריכה להיות שימושית. זו התנהלות ודרך חשיבה שאופיינית לעולם כולו ובמיוחד למדינות כל כך יקרות למחייה כמו בארץ הקודש - פה כידוע לכם, קשה להגשים חלומות מוטוריים ורובנו נשארים בגבול המצוי ולא בהכרח הרצוי.

אבל, פה ושם, אני נתקל באנשים שהם לא כמו כולם – הם מבקשים מהמכונית שלהם קצת יותר: מראה ייחודי, עיצוב לא שגרתי, ביצועים טובים מהמקובל, אולי אפילו פחות שימושיות לטובת, שומו שמיים - הנאה מנהיגה!? ליבי עם אותם אלה שרוצים לצאת מהעדר וללכת בדרך מעט שונה. שיהיה ברור - לא תמיד הדבר מחייב כיסים מאד עמוקים. לפעמים, צריך לשנות את תפיסת העולם וגם להפסיק לדפוק חשבון לסביבה.

אז כן, מכונית היא עדיין קופסא עם ארבעה גלגלים. אבל, אם לקופסא הזו יש נשמה והיא מסוגלת לגרום לכם לחייך ואפילו לצחוק מהנאה כשאתם נוהגים בה, אז למה לא?

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page