top of page
  • חנן בר-און

שתישאר צעיר לנצח

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


כן, היא לא שימושית בעליל, או סופר-חזקה. אבל חיים רק פעם אחת, אז שיהיה לנו כיף!

מאזדה מיאטה MX-5

שבוע שלם הייתי עם חיוך מאוזן לאוזן. מצאתי את התרופה! התרופה למשבר גיל 40 פלוס...בסך הכל, מה צריך הבנאדם? רוח קרירה של ערב קיצי מלמעלה, הנעה אחורית מלמטה, והרבה הנאה בכל סנטימטר בגוף.

קלאסיקה אופנתית?

רציתי לבדוק איך זה לחיות עם מאזדה מיאטה MX-5 - מכונית רודסטר שזה אומר, מכונית פתוחה דו-מושבית. כן, הכוונה היא שרק אדם אחד נוסף חוץ ממך (או שקיות עמוסות קניות, שלא הצלחת לדחוס לתא המטען הזערורי) יוכל ליהנות ממנה, בו-זמנית.

אז תודה דייב – לקחתי ממנו לבדיקה את המיאטה שנת 2003 שלו. היא כסופה וחמודה. זו מכונית פצפונת עד כדי כך שכל קיה פיקנטו שעוברת לידך, נראית לך פתאום כמו מיניוואן. למיאטה יש אמנם מראה קלאסי כמו הרודסטרים של הסיקסטיס, אבל גם מראה אופנתי ואלמותי שתמיד יהיה עדכני. אהבתי. מאד.

למרבה הצער, המיאטה עליה נהגתי היא אוטומטית. נכון, זה מאד מפנק בפקקים אבל, הגיר הזה קצת עצל והוא מסרס את המנוע, אז מי שבאמת רוצה ליהנות מרכב ספורטיבי לא חזק במיוחד, כדאי לו לבחור בגרסה הידנית, רק קחו בחשבון שזו תהייה תמיד יקרה יותר, וגם הרבה פחות שמורה משמע, נהגו עליה בכסאח (וזאת בשונה ממיאטות אוטומטיות שעל פי רוב ננהגו על ידי גברים או נשים קצת יותר רגועים).

כניסה אל הרכב הקטן הזה מגלה לך שאתה כבר לא בן עשרים: צריך להשתחל פנימה והתחושה היא שאתה פשוט מתמזג באופן אינטימי עם היפנית הקטנה הזו ובנוסף, ישנה תחושה שאתה יושב על הכביש - זה בפירוש לא יקסום לכל אחד, והאמת, שגם מרגישים במהלך הנהיגה כל חריץ, בליטה ומהמורה בדרך - ובישראל כידוע לכם יש כאלה לא מעט...

הפיתרון להנאה מוטורית (יומיומית)

יוצאים לדרך, המנוע נשמע נהדר, עם צליל עמום ובשרני, יותר ממה שהוא באמת...גם כשהגג סגור, אפשר להתלונן על רעש הרוח המוחשי שמתחיל איפשהו באזור מהירות 70 קמ"ש ורק מתעצם, עד לרמה כמעט מטרידה. הפיתרון: מגבירים את העצמה במערכת השמע! אפשר גם להתקטנן ולדבר על אזור רגל ימין, שמתחיל להתחמם לאחר נסיעה ממושכת, בגלל בידוד מעט לקוי של תעלת הגיר. על השימושיות המוגבלת כבר דיברנו – זה מלכתחילה רכב שלא מיועד למשפחה. אה, וצריך לציין, שנסיעות ארוכות הן משימה פשוט מעייפת במיאטה – שלא תגידו שלא הזהרתי.

ובכל זאת, יש למיאטה קסם עצום ששובה אותך ולא מניח לך לרגע. במילה אחת, כיף! ואנסה להסביר - המכונית הזו, היא כנראה הפיתרון השפוי להנאה מוטורית יומיומית, ולמען האמת, היא תחליף בטיחותי הרבה יותר לאופנוע כבד, כולל תחושת הרוח והשיער המתבדר (למי שבבעלותו עדיין שיער...). מיאטה היא מכונית שנותנת לך להרגיש צעיר. בנוסף, היא נעימה, לא מענישה. היא מאפשרת נסיעה באזורים הרריים מפותלים מהר ולהרגיש שאתה באירופה, או לעבור למצב "קרוז" ולהרגיש ממש אמריקה. ומה בישראל - אפשר סתם לעבור ביישוב עברי טיפוסי כשהגג שלה מופשל, וליהנות ממבטי האנשים, ובעיקר הילדים, שפשוט מאוהבים בה, ואיך לא?

103 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page