top of page
  • חנן בר-און

אגסי, מאחוריך!

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


נשמע לכם מוכר – רכב חשמלי, עם תחנות החלפת סוללות בדרכים? כן, בסוף, זה עוד יעבוד

תמונה מתוך סרטון תדמית של הונדה על מערכת Honda Mobile Power Pack World

חשמל הוא מנוע העתיד של התחבורה שלנו – את זה בוודאי כבר הבנתם. לא משנה כמה נשכלל ונייעל את מנועי הבנזין והדיזל שלנו, או לחלופין, נהפוך את המערכות ההיברידיות למתקדמות, חסכוניות, ירוקות ואפילו זולות – הן לא איתנו בשביל להישאר, אלא צפויות להיעלם עם הזמן.

זוכרים את שי אגסי? היזם שלעולם ייזכר אצלנו כגאון/מהפכן/מגלומן ו/אולי בכלל שרלטן? הרעיון להשתמש במכוניות חשמליות, הוא מן הסתם, לא המצאה של אגסי, וקיים למעלה ממאה שנים. הרעיון לעשות שימוש בסוללה מתחלפת דווקא כן היה חידוש עולמי מרענן שאולי לא הומצא ע"י אדון אגסי, אבל בהחלט הונגש לראשונה בעולם. הסיבות לחוסר ההצלחה של המיזם קשורות לבחירה במודל כלכלי לא משתלם לנו הצרכנים, במכונית לא מתאימה (משפחתית עם טווח קצר מדי), ובניהול כושל של בטר פלייס.

אבל, אל תספידו את הרעיון להחליף סוללות "On Th Run" - גושפנקא לכך, שהדבר הזה אשכרה יכול לעבוד, ועדיין מעניין את יצרני כלי הרכב בעולם, נחשף בימים האחרונים ע"י הונדה – שהיא יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם, ומה שרלוונטי לא פחות לענייננו - היא יצרנית האופנועים הגדולה בעולם.

מסתבר, שבימים אלה מבצעת הונדה פיילוט בקנה מידה גדול בערי אינדונזיה. היא פורסת תחנות אוטומטיות, מעין מחסנים בהם מאוחסנות סוללות חדשות טעונות. מגיע בעל האופנוע החשמלי, שולף את הסוללה החלשה או הגמורה שלו, ומחליפה במהירות בסוללה טרייה. לא סתם נבחרה אינדונזיה לפיילוט - מדינת ענק זו מהווה השוק הדו-גלגלי השלישי בגודלו בעולם וכמו כן, זיהום האוויר ברחובות הערים אף הוא מהחמורים בעולם. מבחינה טכנולוגית, הפיילוט מתבסס על פרויקט הסוללות המתחלפות Mobile Power Pac של הונדה, שנחשף לפני מספר חודשים ואמור לשמש אופנועים, טרקטורונים ומכוניות.

מה דעתכם? יתפוס? אני סבור שהחלפת סוללה באופן מהיר שכזה היא פיתרון נהדר – הן טכנולוגית, והן מעשית. אז בואו נחזיק אצבעות שהפעם זה יילך.

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page