• חנן בר-און

הדינוזאור מתאים את עצמו למאה ה-21!

הוא היה גס, איטי, סגפני ומיושן אבל מלך השטח. לנד רובר דיפנדר החדש עבר מהפך שאמור להתאימו לימינו


צילום: יח"צ


לאחר עיכוב קל שתבעה הקורונה, הושק בארץ לנד רובר דיפנדר החדש. רכב השטח האלמותי (שכובש את הקוליסים בעולם כבר משנת 1948), עבר שינוי דרמטי, פנימי, חיצוני ומהותי, שאולי אמור לקסום גם לקהלים חדשים (כל עוד הפרוטה נמצאת בכיסם, ובשפע...).

ראשית, העיצוב הפך עדכני בהרבה. אמנם, מאד אהבתי את צורתו ואופיו של הדינוזאור הקודם, אבל צריך לומר שגם החדש, מאד מרשים ועדיין מצליח להיראות קשוח וכוחני, כשבזנבו מתנוסס בגאווה גלגל חלופי - להזכירכם, שהוא עדיין רכב שטח במלוח רמ"ח איבריו.

לא פחות חשוב - לא עוד רכב ארכאי, גס וסגפני שמיועד בעיקר לשטח ומעניש בכביש - הדיפנדר החדש נפרד לשלום משלדת הסולם המסורתית לטובת מרכב שלדה אחוד (מונוקוק). כמו כן, הוא אימץ לעצמו אינספור מאפייני אבזור, פינוק ובטיחות וגם כוח שמאפשר לו לצלוח בסבבה לא רק מדבריות ונחלים אלא גם את נתיבי איילון וכביש הערבה.


באירוע ההשקה שערכה חברת המזרח, יבואנית מותג רכבי היוקרה לנד רובר במסלול המוטוקרוס של מכון וינגייט, קיבלו העיתונאים טעימה קלה מיכולות השטח שלו.

נכון לעכשיו, יימכר דגם ה-110 (מרכב ארוך) עם חמישה או שבעה מקומות ישיבה, בחודשים הקרובים יגיע גם ה-90 (מרכב קצר). הדיפנדר מוצע עם מנועי דיזל 2.0 ליטר 200 ו-240 כ"ס וכן מנוע בנזין 3.0 ליטר 400 כ"ס. כל הרכבים שישווקו בישראל יצוידו בחבילת "OFF ROAD" הכוללת נעילת דיפרנציאל אחורי וצמיגי ALL TERRAIN עם קוטר יוצא דופן של 815 מ"מ. הרכב עמוס טכנולוגיה, בין היתר מתלי אוויר עם יכולת הגבהה מרשימה, וגם מערך מצלמות המאפשר מיגוון מבטים, כולל מבט "מתחת לרכב" על ידי טכנולגית "מכסה מנוע שקוף".




24 צפיות
  • Facebook - Black Circle

CARWISE - ישראל - ייעוץ בבחירת מכונית

© כל הזכויות שמורות  לחנן בר-און

אין להעתיק תכנים כולל תמונות ללא אישור