• חנן בר-און

פחות צעצועית, הרבה יותר מכונית

עודכן ב: 9 פבר 2020


לקחתי לבדיקה את השברולט ספארק, שמרגישה כמו מכונית גדולה יותר ממה שהיא.

שברולט ספארק (החל מ-2016) - תעודת זהות

שברולט ספארק היא מכונית בסגמנט מיני שמיוצרת בקוריאה. בשנותיה הראשונות בארץ, שווקה רק בגרסה ידנית. במהלך 2016 הגיע דור חדש לחלוטין, הפעם גם עם גיר אוטומטי, ומבחר גרסאות אבזור. הספארק החדשה מרגישה הרבה פחות צעצועית והרבה יותר מכונית.

איך בחוץ?

העיצוב אמנם לא מקורי או מעורר השראה, אך הספארק היא מכונית נאה מאד, ובצבעים מסוימים אפילו מתוקה. מה שכן, היא פחות מוחצנת מקודמתה, ונראית בוגרת יותר. ממדי המכונית דומים למרבית המכוניות בסגמנט.

איך בפנים?

ציינתי שהספארק החדשה נראית בוגרת מקודמתה וגם בפנים, הדבר בהחלט בא לידי ביטוי. את מקום העיצוב המצועצע ויהיו שיאמרו מעט מוזר (למשל, לוח שעונים כמו של אופנוע...), החליף עיצוב בוגר שבהחלט נעים לעין. גם עושה רושם, שהחומרים כעת איכותיים מבעבר. הנדסת האנוש בדרך כלל טובה, המושבים נוחים מלפנים ומאחור. יש כאן צג גדול 7 אינצ' שמציע תמיכת AppleCarPlay המסנכרנת בין מכשיר האייפון ובין מערכת המולטימדיה. באופן כללי, בגרסאות היקרות יותר תמצאו אבזור שאופייני בעיקר למכוניות גדולות יותר – בקרת שיוט, כניסה ללא מפתח, גג שמש כאופציה וכו'. המרווח הפנימי טוב ביחס לסגמנט ואילו תא המטען (185 ליטר) הוא דווקא בין הצנועים, אז אם נקודה זו קריטית עבורכם, אולי הספארק אינה בשבילכם.

איך היא נוסעת?

הספארק מוצעת עם שני מנועים שונים, האחד צנוע והשני עתיר נפח, ובכל מקרה שניהם מציעים (על הנייר) הספק נאה: 1.0 ליטר (74 כ"ס) ו-1.4 ליטר (98 כ"ס). קיבלתי את גרסת ה-1.4 ליטר. למנוע משודכת תיבה אוטומטית רציפה, אבל תשכחו מה שאתם מכירים על תמסורות רציפות: התיבה עובדת חלק ושקט ואין כאן התנהגות עצלה ורעש לא נעים שאופייני לז'אנר...למען האמת, אי אפשר לזהות שזו תיבה רציפה! ספארק מספקת ביצועים טובים, ואין כמעט מצב שהמנוע לא מצליח להתמודד עם עליות תלולות או עקיפות כשמבקשים ממנו, רק שבמאמץ גדול, הוא יהיה קולני למדי. בתת-מודע, יושבת אצלי המשוואה שמכונית קוריאנית קטנה היא זללנית של דלק... אבל, הספארק הפתיעה לטובה והחזירה נתון משולב של 13.5 ק"מ לליטר. ביחס לביצועים שהיא מספקת ובמיוחד לאור הרגל הכבדה שלי על הדוושה, זה נתון בהחלט טוב, גם אם לא מצטיין ביחס לסגמנט מכוניות מיני (ויותר קרוב לזה של מכוניות סופר-מיני ואפילו פה-ושם מכוניות משפחתיות). כמובן שאם תנהגו ברוגע, הנתון יהיה אטרקטיבי הרבה יותר. אחיזת הכביש לא הכי בטוחה ותקיפת פניות במהירות גבוהה תזכיר לכם די מהר שעדיין, זו מכונית מיני שאמורה "לתקוף" בעיקר את הנוף האורבאני במהירות שפויה...ואם בסביבה האורבאנית עסקינן, הרי שהספארק יודעת לטפל כמו שצריך בתחלואי הכביש, ובסך הכל היא מספקת דרגת נוחות טובה בעיר ומחוצה לה.

שווה קנייה?

שברולט ספארק היא מכונית מיני טובה ובוגרת שמרגישה הרבה יותר גדולה ממה שהיא. לטעמי, היא מתברגת בקלות בצמרת הסגמנט במרבית הפרמטרים, הגם שאינה זולה מהמתחרות הישירות. למרבה הצער, לרעתה עומד שם המותג, כי שברולט, אינו שם כל כך חם בשנים האחרונות. וזה בלשון המעטה.

רוצה ייעוץ נוסף? מתלבט לגבי רכישת רכב אחר? צור קשר

#שברולט #רכבקוראני #סיגמנטמיני #קטגורייתמיני #חסכוניתבדלק

29 צפיות0תגובות
  • Facebook - Black Circle

CARWISE - ישראל - ייעוץ בבחירת מכונית

© כל הזכויות שמורות  לחנן בר-און

אין להעתיק תכנים כולל תמונות ללא אישור