top of page
  • חנן בר-און

משפחתית, כמו של פעם

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


אסטרה ברלינה היא משפחתית סדאן איכותית ונעימה, אך היא מרגישה קצת לא עדכנית

אופל אסטרה ברלינה - תעודת זהות

אופל אסטרה היא משפחתית המוצעת בשלוש תצורות מרכב: האצ'באק, סטיישן, וסדאן (4 דלתות) הנקראת במחוזותינו ברלינה והיא זו שנלקחה למבחן. אגב, גרסה זו אינה משווקת במרבית מדינות מערב אירופה, שם מעדיפים בדרך כלל את גרסאות ההאצ'באק והסטיישן שהן (גם) לטעמי שימושיות יותר.

איך בחוץ?

אסטרה ברלינה היא משפחתית סדאן כמו שבאופן מסורתי, עם ישראל אוהב, והדגש הוא על "מסורתי", ואפילו שמרני. היא נאה, מכובדת וייצוגית, אך אין בה שום דבר ייחודי בעיצוב, ובכביש היא פשוט שקופה, בוודאי אם תבחרו אותה בצבע לבן.

איך בפנים?

כניסה פנימה מציגה אווירה מעט קודרת ואפלה, על טהרת השחור. גם כאן, שום דרמות מיוחדות, אך האיכות הכללית טובה. המושבים נוחים ותומכים, והנדסת האנוש בדרך כלל טובה, מלבד בליל כפתורים רב מדי באזור מערכת המולטימדיה. אסטרה ברלינה מרווחת ליושבים מלפנים ומאחור. תא המטען אולי לא הכי גדול בקטגוריה, אך בהחלט מספק בנפחו. הברלינה מוצעת בדרגת אבזור אחת – Enjoy וזה אומר, אבזור סביר אך לא מעבר לכך. לחיוב אציין כי יש בקרת שיוט ובקרת אקלים מפוצלת. לשלילה: אין יציאת מיזוג ליושבים מאחור ובסעיף הבטיחות, יש מובילאיי אך אין מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.

איך היא נוסעת?

המנוע כאן הוא טורבו-בנזין, 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית, כמו של פעם, כלומר, לא רובוטית או רציפה. המכונית לא מרגישה הכי חזקה בעולם, אך היא מסתדרת היטב אם לא תבקשו ממנה יותר מדי. אסטרה ברלינה מאד נעימה ונוחה לשיוט בין-עירוני, אם כי בנוף האורבאני, היא מרגישה מעט נוקשה. תצרוכת הדלק המשולבת עמדה אצלי על 11 ק"מ לליטר. זה סביר אך כבר לא מאד אטרקטיבי כיום למשפחתית. רוצים מנוע נעים וחסכוני יותר? לכו על גרסת הדיזל.

שווה קנייה?

אופל אסטרה ברלינה היא משפחתית "כמו של פעם", וזה אומר, שמרבית הישראלים ימצאו אותה מתאימה לצורכיהם. יש לה בהחלט יתרונות, אך במחיר שלה (131 אלף שקל), אני סבור שישנן כיום אלטרנטיבות מודרניות, שימושיות, חסכוניות ואטרקטיביות יותר.

רוצה ייעוץ נוסף? מתלבט לגבי רכישת רכב אחר? צור קשר

מפרט טכני אופל אסטרה ברלינה

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page