• חנן בר-און

פליי סטיישן

עודכן ב: 9 פבר 2020


סובארו לבורג היא משפחתית סטיישן עם הנעה כפולה וביצועים טובים. במחיר הגבוה שלה,

למי היא בעצם מתאימה?

תעודת זהות - סובארו לבורג

כבר בהתחלה, אני מתקשה לבטא את שמה של המכונית הזו מבית סובארו. לבורג - מה זה השם לבורג? ובכן, בירור קצר מעלה שזה שילוב קצת יצירתי של המילים LEgacy, reVOlution, touring (לקרוא משמאל לימין). נו טוב, שיהיה. על כל פנים, זו משפחתית המבוססת על פלטפורמת ומכלולי האימפרזה והלגאסי, ונמצאת בעולם משנת 2014 ואצלנו מאמצע 2016.

איך בחוץ?

לבורג היא מכונית ארוכה במרכב סטיישן. העיצוב הוא שעטנז שבין משפחתית תכליתית לבין מכונית ספורט קרבית עם כונס אוויר ענקי על מכסה המנוע וצמד מפלטים מאחור. עיצובה לא מאד אטרקטיבי, לטעמי. מלבד פריטים אלה שהוזכרו, היא דומה מדי לדגמים אחרים של סובארו, ומהצד למשפחתיות סטיישן אחרות, למשל, טויוטה אוריס סטיישן.

איך בפנים?

העיצוב הפנימי מעט אפל וקודר ואף שמרני, למרות הניסיון להוסיף פה-ושם נגיעות כרום. הנדסת האנוש לא תמיד מבריקה - בעיקר בסעיף מחשב(י) הדרך –-ומחייבת פרק הסתגלות. כפי שנהוג בדרך כלל אצל סובארו, איכות ההרכבה והחומרים טובות מאד. לבורג נמכרת בגרסת אבזור אחת. האבזור טוב, אך ב-180 אלף שקל הייתי מצפה לקצת יותר - אולי גג שמש? אולי מושבי עור? וכמובן היכן מערכות הבטיחות המתקדמות המקוריות שלא עלו עם המכונית ארצה? המרחב הפנימי טוב ליושבים מלפנים ומאחור ותא המטען נדיב בנפחו, הגם שמעט נמוך.

איך נוסעת?

בחזית מנוע בנזין מטיפוס "בוקסר" המזוהה כל כך עם סובארו. הנפח 1.6 ליטר, יש כאן ארבע בוכנות והודות להגדשה, ההספק המרבי עומד על 170 כ"ס - מרשים מאד ביחס למשפחתיות או אפילו משפחתיות גדולות. התיבה היא אוטומטית רציפה, והמכונית מצוידת כסטנדרט בהנעה כפולה - גם כן דבר שמאד נפוץ כיום אצל סובארו אם כי קחו בחשבון, זה לא ממש רכב פנאי-שטח ומרווח הגחון לא יאפשר לכם ליהנות ממשהו שהוא הרבה יותר משבילי קק"ל. זו מכונית עם מנוע חזק אבל בשל שידוכו לתיבה הרציפה, מתקבלים ביצועים טובים אך הלסת בפירוש לא תישמט לכם...ובכל זאת, יש כאן אחיזת כביש נהדרת והנאה מנהיגה ואפשר פה-ושם להשתעשע איתה ולהרגיש כיצד מערכת ההנעה מחלקת את האחיזה בין חלקה הקדמי לאחורי של המכונית. צריכת הדלק המשולבת אינה טובה ביחס למשפחתית: רק 10 ק"מ לליטר.

שווה קנייה?

אז התחלתי את הכתבה בכך שהשם לבורג קצת קשה לעיכול. ובכן, זה לא ממש משנה – גם כך מעטים מכירים או יכירו את המכונית הזו...כי זו אמנם מכונית שווה ומיוחדת, אך היא גם עוף קצת מוזר שלא מגובש על עצמו: לבורג לא מספיק אטרקטיבית מבחינת המחיר והתמורה וכתוצאה מכך, גם הקהל לא נוהר או ינהר לקראתה, מה שהופך אותה למכונית נישתית. בעתיד, לעומת זאת, בשוק המשומשות, היא צפויה להיות מכונית די נדירה ומבוקשת.

רוצה ייעוץ נוסף? מתלבט לגבי רכישת רכב אחר? צור קשר

#סטיישן #משפחתית #סובארו #מחירגבוה #מנועחזק #תיבהאוטומטיתרציפה #הנעהכפולה

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול