top of page
  • חנן בר-און

מי הזמין סיני?

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


מכוניות סיניות הן עדיין מצרך נדיר בישראל ובאופן טבעי, הצרכנים מתלבטים/חוששים מהן. בדקתי את ה-MG3, סופר-מיני חמודה שאמנם אינה מושלמת, אך באמתחתה כמה וכמה יתרונות

MG3 - תעודת זהות

בשנים האחרונות, הסינים קונים היום כל דבר שזז - גם בענף הרכב. במסגרת מסעות הרכישות שלהם, רכשה SAIC

(Shanghai Automotive Industry Corporation), מיצרניות הרכב הגדולות בסין, את המותג הבריטי הוותיק והמפואר MG. ב-2011 נכנס מותג MG לישראל עם משפחתית גדולה (MG 550) ובהמשך שווקה אצלנו גם משפחתית (MG 350). כיום, נמכר בישראל הלכה-למעשה רק דגם אחד, סופר-מיני העונה לשם MG3, וגם הוא קצת מדשדש. מכונית זו פותחה ועוצבה באנגליה ומיוצרת בסין החל משנת 2011.

איך בחוץ?

לטעמי, היא יפהפייה אמיתית. היא נראית דינאמית, ספורטיבית וצעירה ומאד עדכנית. מלפנים פנסים חתוליים ותאורות לד קשתיות, מאחור ספוילר עליון ומפלט ספורטיבי וגם הגלגלים קרביים למדי. המכונית שבדקתי הייתה ססגונית עד מאד, אדומה עם גג וקורות צד אחוריות לבנות, ולמעלה מתנוסס בגאווה דגל אנגליה, על מנת להדגיש את מוצאה (המקורי...). יש כאן ססגוניות-יתר, אני חושב שהיא נראית טוב גם בלי כל הגימיקים הללו. במסגרת הרצון להגיע ללב הצעירים ועם השאיפה העכשווית לספק פרסונליזציה, מאפשרים בלובינסקי (היבואן) להתאים צבעים וגם להדביק שלל מדבקות.

איך בפנים?

גם בפנים יש שובבות עיצובית, עם מוטיבים אליפטיים, אך התחושה מעט פחות טובה, ובעיקר שולט כאן הפלסטיק השחור. כיאה לסינים, יש כאן הרבה אבזור, אך התחושה הכללית של הכפתורים והמתגים היא מעט שברירית, והנדסת האנוש לא תמיד מבריקה. לזכותה יאמר שהיא מרווחת מאד וגם תא המטען גדול בנפחו ושימושי.

איך היא נוסעת?

על הנייר, יש כאן קלף חזק מאד, בצורת מנוע גדול, 1.5 ליטר, המפיק 106 כ"ס. זה הרבה יותר גדול וחזק מאשר כל מכונית בקבוצת המחיר שלה ובוודאי מכובד ביחס למכונית קטנה. קחו בחשבון, שאל המנוע משודך גיר ידני - מה שעלול לפסול אי-אלו צרכנים או צרכניות. בפועל, המנוע מרגיש מחוספס, אינו גמיש ויש צורך להשתמש בהילוכים באופן תכוף ובאופן כללי - המכונית לא מאד ביצועיסטית. אמנם הפתיחה חגיגית ומרשימה, אך יש רושם שנגמרים למכונית הסוסים מוקדם מדי...גם צריכת הדלק מאכזבת ביחס למכונית קטנה - רק 11.5 ק"מ לליטר. מצד שני, התנהגות הכביש טובה והמכונית הזו - כשמתרגלים אליה - מצליחה אפילו לספק הנאה מסוימת מהנהיגה, משהו שלא מובן מאיליו כיום ובין היתר קשור להגה (הידראולי) חד ומדויק, כמו כן, בידוד הרעשים טוב ונוחות הנסיעה סבירה, בייחוד מחוץ לעיר.

שווה קנייה?

MG3 בסך הכל, היא מכונית טובה וראויה, עם מחיר אטרקטיבי. לובינסקי מנסים לפתות אתכם לרכוש אותה באמצעות חמש שנות אחריות מלאה (או עד 100,000 ק"מ) וטרייד אין עתידי במחיר מחירון. האם כל אלה יסייעו לשבור את התדמית הסינית שאינה טובה וגם טומנת בחובה חששות? ימים יגידו.

רוצה ייעוץ נוסף? מתלבט לגבי רכישת רכב אחר? צור קשר

27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page