top of page
  • חנן בר-און

הירקרקה מקוריאה

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


יונדאי איוניק היא מכונית משפחתית נאה ומאובזרת שיתרונה הגדול הוא גם בהיותה היברידית. ואל תקלו בכך ראש: בעבר, הקוריאנים לא לגמרי התחשבו בצריכת הדלק של מכוניותיהם...

יונדאי איוניק

תעודת זהות – יונדאי איוניק

קונצרן יונדאי חמוש בתוכניות שאפתניות לכבוש את אירופה ובכלל את העולם, ואם נביט בהיסטוריה של תעשיית הרכב הקוריאנית, הם לא לגמרי הוזים. על הכוונת בזמן האחרון, כניסה לתחום ההנעה הירוקה, משהו שהקוריאנים לא לגמרי התנסו בו עד כה. איוניק הוצגה בשנת 2016; זו מכונית שתוכננה מלכתחילה סביב העולם החשמלי, ומשווקת בשלוש גרסאות הנעה שונות: היברידית, היברידית פלאג-אין (כלומר נטענת), וחשמלית. אלנו הגיעה בינתיים הגרסה הראשונה בלבד.

איך בחוץ?

הייתה זו טויוטה פריוס, שקבעה סוג של סטנדרט עיצובי שהדגיש ייחוד היברידי ביחס למשפחתיות אחרות. זה עבד גם בהונדה אינסייט. מעבר לייחוד, העיצוב נדרש הודות למקדם גרר כמה שיותר נמוך. אז גם באיוניק ניסתה יונדאי להבליט את ייחודה של המכונית. רק שזה הצליח לה באופן חלקי. נכון, זו מכונית נאה עם סממנים עכשוויים (הרבה LED ונגיעות תכלת מטלי), ומאחור חלון מפוצל (חביב אך מגביל ראות!) עם ספוילר ספורטיבי. בסך הכל, לעיתים היא דומה מדי לאחיות אלנטרה וסונטה.

איך בפנים?

אם בחוץ הרגשתי קצת פספוס או לפחות משהו לא הסתדר לי, הרי שהמצב לא משתפר בפנים. האווירה קודרת ואפלה ואין כאן הרבה יצירתיות. הייתי מצפה ממכונית היברידית מודרנית שמתפארת כל הזמן בטכנולוגיות שלה, שתציג קצת יותר שאר-רוח, ססגוניות בעיניים, או אולי סממנים טכנולוגיים ו/או תחכום כלשהו, אך מעבר ללוח שעונים דיגיטלי מצועצע, אין כאן יותר מדי ייחוד. מה שיש כאן, זה צג ענקי (8 אינצ'), הרבה הרבה אבזור פינוק ובטיחות, עם דגש על מערכות בטיחות מתקדמות! ומושבים נוחים. האיוניק מרווחת מלפנים ואילו מאחור, בשל עיצוב החלון האחורי, יסבלו היושבים ממרווח ראש מצומצם. תא המטען מספק בנפחו, למרות האתגר ההנדסי של הסוללות ההיברידיות, וכו'.

איך היא נוסעת?

לאיוניק מנוע בנזין 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי. יחד, ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס. אל יחידת ההנעה משודך גיר רובוטי כפול מצמדים עם שישה הילוכים - לא משהו טריוויאלי במכוניות היברידיות. התוצאה טובה מאד - הגיר מוצלח. הוא עובד חלק ומהר ומצליח לגרום למנוע לדחוף את האיוניק באופן מרשים. רוצים לעקוף? מבקשים קצת יותר ביצועים? תמיד אפשר להעביר את ידית בורר ההילוכים למצב "ספורט" ולגרום לה לתגובות נמרצות וחדות יותר. אתם בוודאי סקרנים לדעת מה צריכת הדלק שלה - מן הסתם, זה נתון שמסקרן מי שרוצה לקנות מכונית היברידית. בנסיעה משולבת לא רגועה, הגעתי עם האיוניק ל-16 ק"מ לליטר. זה כמובן תלוי עד כמה הרגל שלכם כבדה על הדוושה, עם תוצאות לכאן ולכאן. וצריך לשבח שהיא אוחזת יפה, והיא גם נוחה ובידוד הרעשים סביר, יש קצת רעש עודף מהצמיגים.

שווה קנייה?

איוניק היא משפחתית טובה ומאד מאובזרת, גם בצד הבטיחותי. המכונית נמכרת ב-135,900 שקל לגרסת האבזור פרמיום וב-139,900 שקל לגרסת סופרים. המחיר אמנם נמוך בכ-16 אלף שקל מטויוטה פריוס, אך דומה או גבוה מאשר זה של משפחתית מקבילה, שאינה היברידית. האם יש הצדקה לשלם את האקסטרה מחיר הזה? אני לא לגמרי בטוח (אלא אם כן זה רכב שמקבלים מהעבודה - מקבלי מכונית היברידית בליסינג מקבלים הפחתה של 500 שקלים בחודש בשווי השימוש). מה שעומד כנגד האיוניק הוא שבמחיר דומה ניתן לרכוש קרוסאובר (רכב פנאי-שטח), למשל, את האח התאום לקונצרן קיה נירו שהוא למעשה אותו רכב היברידי, רק במעטפת שונה לחלוטין, עם מאפייני פנאי שיותר אפנתיים כיום.

רוצה ייעוץ נוסף? מתלבט לגבי רכישת רכב אחר? צור קשר

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page