top of page
  • חנן בר-און

הצ'יף עשה "עלייה"

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


עם הרבה ניקלים, עיצוב קלאסי מרשים ומסורת בת 116 שנים: אופנועי אינדיאן הגיעו!!

חוזרים לאופנוענות של פעם

הקיץ כבר מאחורינו, אך בחוץ עדיין חם בצהרי היום, והלחות מעיקה באזור השפלה, יוצרת זיעה קלה בתוך הקסדה. שטויות, אותי זה לא מעניין; אני שקוע במשהו אחר לחלוטין - רוכב על אופנוע קלאסי גדול, מרשים ועמוס בניקלים כמו שרק האמריקנים יודעים לעשות. התחושה עבורי, היא שהזמן כמו עצר מלכת. לא, בעצם, הזמן קצת זלג אחורה, כי הצ'יף הזה החזיר אותי (בדימיון) לאופנוענות של לפני חמישים/שישים שנה. אז מה הפלא, ששמו צ'יף וינטג'? אני מהרהר בעודי אוחז בכידון בביטחון, ולוקח פניות בקלילות שאופיינית לאופנועים קטנטנים ולא לג'מוס ששוקל ביחד איתי מעל 400 קילו.

תראו, אופנועי קאסטום לא יקסמו לכל אחד. בדרך כלל הם גדולים, מגושמים, לא תמיד מתקדמים טכנולוגית, ואף יקרים. אבל, מאז ומעולם נמשכתי אליהם, וכנראה ככל שאתה מתבגר, משהו בך נמשך אליהם יותר. ביקרתי בעבר במפגש הקאסטומים הגדול בעולם, בסטרג'יס, דרום דקוטה. המפגש הזה הוא בדרך כלל הבמה המרכזית של הפייבוריט הכל-אמריקני, הארלי דיווידסון. אבל, באירוע של 2013, להפתעת ולשמחת רבים, מי שגנב את ההצגה היו אופנועי אינדיאן החדשים, שנחתו שם אחרי היעדרות של עשרות שנים. בעצם, המותג הוותיק אינדיאן שהוקם ב-1901 ונסגר 51 שנים מאוחר יותר, חזר לתחייה הפעם, בייצור של פולריס.

לטייל בסטייל

חזרה לצ'יף וינטג'. הוא מצויד במנוע בעל צמד צילינדרים בתצורת V שאינדיאן מכנה "טווין ת'אנדר סטרוק 111". הנפח כאן ענק - 1,811 סמ"ק – יותר משל המכונית המשפחתית שלכם. על ההספק לא נדבר - הוא ממילא נמוך מאד ביחס לנפח. אבל המומנט - וואו! 16.5 קג"מ כבר ב-3,000- סל"ד. חשוב לציין, שהמסורת עתיקה והתחושה היא של חזרה חמישים שנים לאחור. אבל, לצד פשטות מכנית ותפעולית שחביבה על הז'אנר, תמצאו כאן גם מכלולים חדישים כגון ABS והנעה ללא מפתח. מלפנים מגן רוח ענקי מאד שימושי, ומאחור צמד תיקי עור גדולים שימושיים לא פחות, תואמים למושבי העור המאד נוחים לעכוז של אדם מבוגר. ובקיצור – זה האופנוע המושלם לטיולים נינוחים במהירות שפויה, ועם הרבה סטייל.

אז אמרנו שהצי'ף הגיע ארצה. וליתר דיוק, המותג אינדיאן, שכעת מייבאת חברת ד.ל.ב. מוטוספורט, שהיא גם יבואנית פולריס. הייתי באירוע ההשקה ונכחו שם כל דגמי המותג, כולם מרשימים ונחשקים. עם מחיר 187,900 שקל, צ'יף וינטג' (מסדרת באגר), זה שרכבתי עליו, ממוקם בקצה העליון של הסקאלה – האינדיאנים נמכרים כאן במחירים שמתחילים ב-85,900 שקל לדגם הכניסה סקאוט סיקסטי ועד 238,900 שקל לדגם הטורינג הענקי והמאובזר רואד מסטר. אז הם לא ממש זולים וכמו שכתבנו – לא יתאימו לכל אחד, וזה בסדר – הם לא באים להתחרות בהונדה או בסוזוקי ואתם יודעים מה – גם לא בהארלי, שהרבה יותר מוכרת מהם בארץ. בסך הכל מוצעים למכירה לא פחות מ-11 דגמים שונים מארבע משפחות - שאפו ליבואנית על המגוון המלא! וכמובן, כפי שכנהוג בעולם הקאסטום, ניתן לאבזר, לטפח, ולקשט כל אופנוע ברמה שאפילו היצרן לא יזהה אותו.

אז אם אתם בקטע, קפצו לאולם התצוגה של אינדיאן בשורק (ליד איקאה), שסמוך לאולמות התצוגה של קבוצת לובינסקי (סיטרואו, פיג'ו ו-MG).

34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page