No news is good news
- חנן בר-און
- 31 בינו׳ 2018
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: 9 בפבר׳ 2020
כן, עיצובה מעט שמרני והיא קודרת בפנים. אבל גולף היא מכונית טובה ששומרת על מעמדה

איכות גבוהה
אפשר להעריך את החברה' בפולקסווגן. הם לא נוהים אחרי טרנדים, ושומרים בעקביות אחר קו עיצובי סולידי, ועל איכות גבוהה של בנייה. יהיו שיאמרו -במידה רבה של צדק – שמדובר בשמרנות גרמנית שגובלת בניחוח בוגר, אפילו מבוגר. על כל פנים, יש רבים שעבורם זה בהחלט מתאים. גם גולף, המשפחתית הנמכרת של פולקסווגן, מצאה דרכה ליותר ממיליון לקוחות בעולם בשנת 2017 לבדה והיוותה את הקטר של VAG (קונצרן פולקסווגן על מותגיו). ומה אצלנו? משפחתית רבת-מכר היא לא, בעיקר בשל המחיר הגבוה שהוצמד לה, מאז ומעולם.
שבעה דורות היא איתנו, והשם גולף, עדיין מהווה מוקד משיכה ומושא הערצה, למרות אי-אלו עניינים טכניים לגמרי לא מרשימים הקשורים לגיר הרובוטי ולמנוע הטורבו, שקלקלו את חוויית המשתמשים. האמת, שבהיסטוריה המשפחתית שלי שתי גולפיות, אי-שם לפני עשרות שנים. וליתר דיוק, הן היו של אבא עליו השלום, שרצה מכונית גרמנית "שיושבת טוב על הכביש ויש לה פח כמו שצריך". נקפוץ שלושה עשורים קדימה...קיבלתי לבדיקה את הדור השביעי של הגולף. בעצם, מה זה משנה? ממילא לא תמצאו הבדלים גדולים בין שנה לשנה. אני לא אומר שהיא אינה נראית טוב, אך היא בוגרת וסולידית, לא נראה לי שמישהו שיסובב אחריה את הראש. התכליתיות והסולידיות ממשיכה פנימה. אין כאן עיצוב פורץ דרך אלא פשוט, האיכות הכללית טובה בסך הכל. האווירה עצמה קצת קודרת, כששחור הוא הצבע השולט. המרווח הפנימי מצוין וגם נפח תא המטען. גם הנדסת האנוש טובה והאבזור הסטנדרטי בגרסת Comfort שלקחתי מעט השתדרג ביחס לעבר; אציין לטובה את המערכת לכניסה והתנעת המכונית ללא מפתח, את בקרת השיוט, בקרת האקלים המפוצלת עם פתח יציאה ליושבים מאחור – המזגן נהדר והמיזוג לנוסעים מאחור, מבורך ועדיין לא מובן מאיליו בלא מעט מכוניות. יש גם חיישני גשם וגג שמש, שלטעמי קצת מיותר. מבחינת בטיחות, לא מעט מערכות כגון מערכת התראת עייפות, מערכת אקטיבית לשמירה וניטור מרחק מלפנים (Assist Front), מערכת בלימה אוטומטית בעיר (AEBS). קצת מוזר, שבפולקסווגן מציעים התקנת מובילאיי בתשלום.

יושבת טוב על הכביש?
בחזית שילוב מוכר אצל פולקסווגן, של מנוע טורבו-בנזין נפח 1.4 ליטר, אליך משודך גיר רובוטי כפול-מצמדים (DSG), עם שבעה הילוכים. המנוע מפיק 150 כ"ס בגרסה זו (125 כ"ס בגרסה הזולה יותר). השילוב ההרמוני בין הגיר המהיר למנוע החזק מהווה ריקוד טנגו סוער ומהנה, כשהכוח זמין כמעט תמיד, והחלפת המהירות מהירה וחלקה, כפי שכבר למדנו להכיר בגיר הזה. האמת, כחובב ביצועים, קצת מפריע לי שההילוכים עולים כל כך מהר, במסגרת הרצון לחסוך בדלק. כיאה לגיר הרובוטי הזה שהוא כפול-מצמדים, לפעמים בתנועה איטית או זוחלת, יש קצת רעידות, והססנות מסוימת שקצת מפריעה, אבל לא משהו דרמטי. צריכת הדלק הממוצעת עמדה אצלי על 11 ק"מ לליטר, וסחטתי הרבה מהמכונית – בטוח שבנהיגה נינוחה יותר, הגולף הזו תהייה חסכונית במידה סבירה ביחס למשפחתית. לגולף אחיזת כביש טובה והיא מקנה נהיגה בטוחה למדי, עם יכולת בלימה טובה. גם נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל, ונפגמת מעט בכבישים ממש משובשים. צריך לציין לטובה את בידוד הרעשים.

שווה קנייה?
אז כמו תמיד, גם הפעם גולף היא הילדה המוצלחת שעולה כיתה. וכמו תמיד, היא לא תמצא את מקומה אצל מרביתנו, כי היא אינה זולה (גם לא לאחר מגמת הורדת מחירים שאופיינית לפולקסווגן בשנים האחרונות), לא לרכישה וככל הנראה גם לא לאחזקה. מחיר הגולף מתחיל ב-131,900 שקל לגרסת 1.2 (125 כ"ס) ו-143,900 שקל לגרסה שבדקתי. ושוב, כמו תמיד, קצת קמצנים שם החברה'...עבור כל תוספת קטנה או פינוק, צריך להוסיף כסף, אפילו על חיישני חנייה, חלונות כהים ועוד ירקות. שורה תחתונה: מכונית טובה וראויה לכל הדעות, אבל כבר יש משפחתיות האצ'באק שנושבות בעורפה ומציעות תמורה טובה יותר לכסף וגם, דגם חדש צפוי ממש בקרוב. כמו כן, לא ברור האם נפתרה לגמרי סוגיית אמינות הגיר הרובוטי וזה קצת מעיב על ההחלטה.

Comments