top of page
  • חנן בר-און

Shine like a diamond

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


עוד קרוסאובר נכנס לקטגוריה הלוהטת, הפעם ASX של מיצובישי. האם הוא צפוי להצליח?

הקרוסאובר הבינוני ASX של מיצובישי הוא אמנם חדש יחסית במחוזותינו, אך למעשה, הגיע אלינו באיחור, ובעולם כבר נמכר מזה מספר שנים. עיצובו החיצוני מהווה ללא ספק נקודת זכות ותמצאו קווי דמיון לאח הגדול, האאוטלנדר המאד נפוץ (יש שווקים בעולם בהם נקרא ה-ASX אאוטלנדר ספורט), וגם תזכורת ללנסר המשפחתית. הוא מרשים בעיקר מלפנים, וקצת פחות מהצד ומאחור. בסופו של דבר, מרבית הצרכנים יתחברו למראה שלו, הגם שאין כאן ייחוד או בשורה עיצובית כלשהי. ואפרופו לנסר – בפורטפוליו של מיצובישי, אין כרגע מכונית משפחתית, שכן ייצורה של הלנסר הופסק. אז ה-ASX למעשה מהווה תחליף למשפחתית, במחיר דומה ובסגנון שיותר ויותר משפחות מעדיפות כיום.

הפנים בסדר, אבזור הבטיחות מצוין

כניסה פנימה חושפת אווירה קצת פשוטה, סתמית, הנדסת האנוש לא מבריקה, והאיכות הכללית מספקת אך לא תמיד מרשימה מבחינת חומרים והרכבה. המושבים נוחים, אבל זה לא הרכב המרווח ביותר שתמצאו בקטגוריה. בגרסת האבזור הבכירה שבדקתי, היה גג שמש שהגביל את מרווח הראש. אגב, תוכלו להדליק בשני צידי גג השמש הזה פסי תאורת LED בצבעים שונים - נחמד, אך גימיק לא הכרחי. ליושבים מאחור, יהיה נוח, אך למרבה הצער, הם לא ייהנו מפתחי מיזוג, כי אין. האבזור טוב כבר בגרסת הבסיס - בין השאר תמצאו כאן את מערכת המולטימדיה/ניווט Connected Car של כלמוביל, והיא עשירה ושימושית. עוד במפרט הסטנדרטי, בקרת שיוט, חיישני תאורה וגשם, וכו'. ראוי לציין את אבזור הבטיחות, שמציע כבר כסטנדרט שבע כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב, מערכת לשליטה אוטומטית על אורות גבוהים, ניטור לחץ אוויר בגלגלים, ועוד.

על הכביש

איך הוא נוסע? ובכן, תלוי...כי הביצועים בסך הכל טובים, אבל מוזר שלעיתים הורגשה בהתחלת נסיעה מעין השהייה לא ברורה. מנוע ה-2.0 ליטר והתיבה האוטומטית-רציפה, מוכרים מהאאוטלנדר, והללו חיים יחדיו בשלום, כשהביצועים יספקו את מרביתכם. צריכת הדלק שנרשמה אצלי עמדה על 10.5 ק"מ לליטר, וזה לא מזהיר כיום לרכב בגודל שלו. ASX הוא לא הרכב לנהג, אלא רכב שאפשר לנהוג בו בקלות וזהו זה. למען האמת, הוא לא תמיד הרגיש הכי בטוח בסיבובים ובשורה התחתונה: אל תיקחו אותו למגבלות כי הוא לא אמור להגיע לשם. הנסיעה ב-ASX היא נעימה ונוחה למשפחה, פרט למושב הנהג, שלטעמי הרגיש מעט נוקשה לאורך זמן. ביקורת קלה אתן לבידוד הרעשים שלוקה לדעתי בחסר. ולידיעתכם, אין שום אופציה למערכת הנעה כפולה, אך מרווח הגחון עומד על 21.5 ס"מ שזה נחמד. המשמעות בפועל: טיול שבילים בכיף ואפילו מעט מעבר לכך.

אז האם הוא נוצץ בקטגוריה?

ASX הוא קרוסאובר בהחלט ראוי, שיכול להחליף משפחתית – הרי יותר כיף לשבת על הכביש גבוה, לא? ASX מצויד במנוע הנכון ובאבזור הנכון וגם יש לו את המראה הנכון, אך מצד שני אינו מציע מחיר מאד אטרקטיבי וגם ככל הנראה לא מוביל באיכויות שלו את קטגוריית הקרוסאוברים החמה. למזלו, הוא מצויד מלפנים בסמל הנכון – סמל שלושת היהלומים של מיצובישי – וכאן אני מתייחס לכותרת הכתבה הזו - הוא אמנם לא מהווה איום על רבי-המכר הקוריאניים שמתחרים בו (בין שאר הדגמים בקטגוריה), אך צפוי לנצוץ הודות למותג שמציע לישראלים אמינות וסחירות עתידית.

47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page