top of page
  • חנן בר-און

משובבת נפש

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


סיטרואן C3 איירקרוס היא מכונית מתוקה שגורמת לחיוך ומציעה חבילה אידיאלית למשפחה

ממש תפורה על תל אביב

תחושה מידית של חגיגה

הרבה פעמים יוצא לי לדבר עם אנשים על רגשות שכלי רכב גורמים לנו. לא תמיד אפשר להסביר את זה במילים, אבל מכיוון שניסיוני המקצועי דווקא כן קשור להתבטאות בכתב, אני אנסה. מכונית (או אופנוע, לצורך העניין), היא אוסף של חלקי פח עם גלגלים, זה נכון. ועבור מרביתכם, התפקיד שלה מאד פונקציונלי, ומסתכם בלקחת אתכם (רצוי בבטחה) מנקודה אחת לנקודה שנייה. אבל, יש מכלול שלם של תחושות שמכונית יוצרת אצלנו, והללו תקבענה בסופו של דבר, אם נקנה מכונית כזו או אחרת. רגשות יכולים להיות קשורים לעיצוב חיצוני, ניסיון טוב או רע ממותג מסוים או אמפטיה למותג, והרבה מהתחושה או היחס שלנו למכונית כלשהי קשור לדעות קדומות, שבינן לבין המציאות אין כל קשר. לא מעט מכוניות עוברות תחת ידיי. אבל הפעם, כשקיבלתי את הסיטרואן C3 איירקרוס הייתה פה תחושה מיידית, בלתי נשלטת, של חגיגה. המכונית הזו גרמה לי מיד לחייך. כן, עוד לפני שבכלל נהגתי בה!

העיצוב הכל כך ייחודי, הנוטף סטייל מקורי, צעיר ומתוק, הצבעים הססגוניים של רכב המבחן (לבן עם נגיעות בכתום אדמדם), אפילו הפרצוף המעט גמלוני אבל שוב, מתוק מתוק, אפילו קצת מחייך, אני בהחלט חייכתי בחזרה (ואני יודע, יהיו כאלו שיאמרו שהמכונית קצת מצועצעת). על כל פנים, ההתחלה נראתה מבטיחה, כי כידוע לכם, רושם חיצוני יקבע בדרך כלל משיכה ואולי המשך קשר – זה תקף לבני אדם וככל הנראה גם לרוכשי מכוניות.

חגיגה גם בפנים

בניגוד ללא מעט מכוניות שבדקתי, כניסה לאיירקרוס לא אכזבה או שינתה את הרושם, החיוך על הפרצוף שלי רק השתפר. וואוו! כל כך הרבה חן וסגנון לא פגשתי כבר המון זמן במכונית עממית. לאן שלא תסתכלו, מישהו כבר דאג שם בסיטרואן לגרום לכם להמשיך לחייך. האווירה מאד עכשווית והסטייל מגובה בשילוב חומרים מעניין וייחודי וכבר אמרתי, מקורי. התחושה הכללית היא של מכונית אוורירית ומאד מרווחת - שלושת ילדיי נכנסו מאחור ומיד מצאו שם את מקומם ולא היה להם צפוף בכלל. גם תא המטען נדיב במידה ולא יאכזב את מרביתכם. בנוסף לאבזור עשיר, מה שמאד מרשים הוא ללא ספק היותה מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט. סיטרואן C3 איירקרוס היא מחליפתה של סיטרואן C3 פיקאסו שאף היא הייתה חביבה אמיתית (אם כי בסגנון יותר מיניוואני ופחות קרוסאוברי). יהיו שייכנו אותה מכונית פנאי, אולי קרוסאובר קומפקטי. אך אין לה יומרות או יכולות שטח. אחרוג ממנהגי, ולא אעסוק בנתונים טכניים (מי שרוצה, יוכל לגלול למטה ולהביט בטבלה). הביצועים טובים ונוחות הנסיעה סבירה בהחלט, גם היכולת הדינאמית טובה. צריכת הדלק המשולבת עמדה אצלי על 12 ק"מ לליטר - זו צריכה סבירה בהתייחס לרגל החזקה שלי על הדוושה.

אז מה מחליטים?

סיטרואן C3 איירקרוס היא אכן, משובבת נפש כפי שמכריזה כותרת הכתבה. במחירים המתחילים ב-122 אלף שקל, או 130 אלף שקל לגרסה הבכירה, יש לה לא מעט מתחרים בסגמנט שנעשה צפוף (כלומר משפחתיות או קרוסאוברים קומפקטיים). אבל היא מתוקה לא פחות מאחרות, לדעתי יותר. המכונית מציעה פתרון שימושי לצעירים בגילם או ברוחם או למשפחה קטנה שחושבת קצת אחרת. אם אתם רוצים להרגיש ייחודיים על הכביש, אמצו אותה ללבכם וההתלבטות הלא פשוטה תהייה איזה צבע לבחור למכונית (וגם לגג, או לחבילת נגיעות הצבע, כל אלה מעניקים אמירה אישית למשתמש). אם בא לכם לחייך כל בוקר עם המכונית שלכם ולאו דווקא לחשוב על סחירות עתידית (באגף הזה הצרפתיות בדרך כלל מתרסקות), הגעתם אל המתוקה הנכונה.

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page