מה? זה 250?
- חנן בר-און
- 12 באוג׳ 2018
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: 9 בפבר׳ 2020
תכלס', הוא נראה גדול יותר - סוזוקי צרפה בן צעיר וקטן-נפח למשפחת הויסטרום המצליחה. הוא אידיאלי למתחילים וישמש חבר נהדר להתנהלות יומיומית עירונית וגם לטיולים לטווחים קצרים-בינוניים

הבן הצעיר במשפחה
אני מניח שאתם יודעים את זה - גברים זה עם שיש לו הרבה כבוד ואגו. אופנוענים, זו תת-קבוצה שיש לה אפילו יותר משני אלה. תמיד, כשייראו אותך ברמזור רכוב על כלי לא מוכר, יהיה חשוב להם לדעת כמה – "כמה" הנפח של המנוע, למשל. "כמה" רלוונטי גם לכמה הכלי סוגר, זה משהו שמאד יעסיק את הרוכבים הצעירים ואם אפשר בלי מילים, ופשוט להשאיר אבק לאחרים, זה הכי טוב, לא צריך לדבר (הרי אנחנו גברים, דיבורים זה לא הצד החזק של רובנו). "כמה" נוסף קשור למחיר הכלי, וזה אם באמת התחברת לשכן המזדמן שברמזור, וכל זאת במסגרת עשרים השניות שיש לכם. וכאן נכנס לסיפור שלנו ה"בייבי ויסטרום" של סוזוקי. השם הרשמי הוא DL250 והוא הבן הצעיר למשפחת אופנועי הדו"ש (דו-שימושיים) או אדוונצ'ר, איך שתרצו לכנותם. מי מכם ששם לב לשלוש הספרות 250 יבין מיד, הדגם הזה, בניגוד לאחיו הגדולים (ויסטרום 1000 וויסטרום 650) מצויד במנוע קטן נפח, עם 250 סמ"ק. בלבד. כן, רק 250 סמ"ק! זה הכל, מאד מפתיע והיו ברמזור כאלו שלא האמינו. אז שאפו לסוזוקי, שעשתה עבודה מצוינת, הרוכב לא מרגיש עלבון שכן האופנוע עצמו דווקא די גדול ומכבד, ואין שום זכר למספר 250.

אופנוע רב-שימושי
כשיצאתי לבחון את הכלי הזה, אני מודה שגם אני הייתי צריך לוותר מעט על האגו והכבוד, וגם על 1,000 סמ"ק נוספים (כי אצלי בבית מחכה אופנוע סוזוקי, רק שאצלו הנפח 1,250...) וזה באמת משמעותי, אבל החלטתי להיות כמה שיותר מקצועי ואובייקטיבי, ונכנסתי למשך יומיים לקטע שלו. ואיך עושים זאת בצורה הטובה ביותר? מצטרפים לטיול אופנועים, כמובן. העיתוי היה נהדר, הצטרפתי באחד מימי שישי לטיול שארגנה ומימנה עופר-אבניר (יבואנית סוזוקי) לבעלי אופנועי סוזוקי עם הספק מוגבל (רישיונות נהיגה A1, A2). היינו 15 רוכבים בני כל הגילאים מכל הארץ, בהם ארבעה עם ויסטרום 250 סמ"ק, כמו זה עליו אני רכבתי. את הטיול הנחה כרובי מסוזוקי, האיש והזקן, האיש והאגדה...


תפסנו יום קיץ יפהפה ולא חם מדי, וחרשנו לא פחות מ-110 ק"מ באזור שמרביתו בתולי ומדהים, שלא מוכר לרובנו, בין ההרים המפותלים והכבישים המעוקלים של חבל בנימין, בין גוש טלמונים לאריאל. חלק מהנופים הזכיר קצת את אירופה, כולל הפניות. נורא קל וכיף להוריד את האופנוע הזה להשכבות, והוא מקנה יציבות וביטחון בכל תוואי. כן, לפעמים הורגש מחסור בסמ"קים אבל מתרגלים...במהלך הטיול עצרנו להשקיף ב"גג הארץ", התצפית שבחרשה, במערב בנימין. נקודה מופלאה זו מתנשאת ל-800 מטר וניתן לראות ממנה מנמל אשדוד ועד נתניה! את היום המיוחד חתמנו במסעדה הפסטורלית אמה ביישוב ברקן. אז מה התובנות שלי מאותו טיול ובכלל, מהימים על אוכפו של הבייבי ויסטרום? שהקטן הזה לא ממש קטן, אלא אופנוע רב-שימושי נהדר שיעניק הרבה ביטחון לרוכבים מתחילים. הוא אידאלי לטיולים לטווחים קצרים או בינוניים מהסוג שעברנו, כולל גיחות מתונות לשבילי כורכר. מי שמצפה לרכוב בכל בוקר חיפה-תל אביב, הייתי ממליץ לו בחום לרדת מהעניין - זה גם לא נוח ויכול להיות מאד מעייף וכמובן יכול לגרום לבלאי מואץ במנוע. ומה לגבי המהירות? עד 90 קמ"ש הכל בסדר גמור, אחר כך מרגישים שהוא מתאמץ. ניתן לשייט במהירות 100 קמ"ש או קצת מעבר לכך ומהירות סופית (אקראית, בשעון, ובפועל זה קצת פחות...) נסגרה על 130 קמ"ש, עם רוח גבית/ירידה והרבה תקווה בלב. כך שמי שמרבה לרכוב על כביש 6 למשל, קחו בחשבון שאתם תהיו בדרך כלל הכי איטיים בנתיב, ולא תמיד זה כל כך כיף או בטיחותי.
מלך בסביבה האורבאנית
בייבי ויסטרום קל לתפעול וכולל לוח שעונים קריא ואינפורמטיבי, ויש לו גם מיגון רוח מצוין, הלוואי על כל האופנועים היה כזה! יש גם מערכת ABS שתחלץ אתכם מנעילות גלגל מסוכנות. בחו"ל הוא נמכר גם עם סט מזוודות צד שימושיות "ריבועיות" בסגנון אדוונצ'ר. אצלנו, תסתפקו בינתיים בסבל מובנה אליו תוכלו לחבר ארגז אחורי. האופנוע הזה מעולה לרכיבה יומיומית עירונית ואפילו פרברית; הודות למבנה הצר והגבוה שלו, אין בעיה לעבור בין מכוניות. למרות הילוכים קצרים מאד, הוא זריז ויכול להיות תמיד בין הראשונים ברמזור וכמו כן, הוא מאד מאד חסכוני. לסיכום, ביקורת קלה על האופנוע יש, בכל זאת, שנאמרה כבר קודם: הייתי רוצה קצת יותר כוח ובמקביל, קצת פחות משקל עצמי.

קטגורית אופנועי האדוונצ'ר הקטנים מתפתחת במהירות, וביחס למתחריו, הוא מתמקם בקלות במחיר הכי זול. בעוד הסוזוקי ויסטרום 250 עולה 29,957 שקל, עבור קוואסקי ורסיס 300 תאלצו לשלם 37,485 שקל, מחירו של הונדה CRF250 עומד על 38,400 שקל והמחיר של ב.מ.וו G310GS כבר גבוה בהרבה, מעל 41 אלף שקל, בסביבות 10,000 שקל יותר וזה פער עצום. אז כאופנוע חדש, הקלף המנצח אצל הסוזוקי הוא (בנוסף ליתרונות שהוזכרו) הוא מחיר אטרקטיבי; ואני מעריך שאם הוא חלק ממשפחה מוצלחת ונפוצה כמו ויסטרום, גם הבייבי ויסטרום עשוי להיות אמין ומבוקש כאופנוע יד שנייה.

Comentários