top of page
  • חנן בר-און

עם הבימר במחוזות הצפון

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


למשך יומיים הרגשתי כאילו אני כוכב של ערוץ החיים הטובים. כך זה כשאתה מטייל בין נופים קסומים על גבי אוכף של אופנוע ספורט-תיור גדול ומפנק

ב.מ.וו R1200RT ליד ראש הנקרה

רכיבה שהיא תענוג צרוף

אני מת על נופי הצפון הקסומים. והנופים הללו כל כך יפים כשאתה על אוכפו של אופנוע. ביום יפה ולא חם או קר מדי, זה תענוג צרוף של ריחות וצבעים. הצפנתי עד לראש הנקרה ומשם חלפתי על פני שמורת נחל בצת, הרי מרום הגליל, יער מירון, כשהיעד הסופי אזור צפת – ממש אירופה אבל כאן, אצלנו, בסביבה. מאות קילומטרים על אופנוע יכולים להיות חוויה מעייפת וגם מכאיבה לכל שריר ואיבר בגוף, וכמובן לא נעימה לגב ולישבן, בוודאי אם עברת את גיל ארבעים. אבל, כשאתה חורש מאות קילומטרים על אוכף מפנק וכורסתי כמו של ב.מ.וו R1200RT, שהוא אופנוע ספורט-תיור (עם דגש על תיור) גדול ומפנק, הרכיבה הפכה כל כך נעימה, כל כך פשוטה, פשוט תענוג! לאחר יום הטיול חזרתי נינוח לגמרי, כמעט כאילו נהגתי במכונית. אגב, רכבתי לבד, אבל הכורסא האחורית תבטיח שגם המורכב/ת מאד ייהנו. אולי זו רק תחושה, אבל קלטתי שברמזור אנשים מביטים בהערצה בסמל המותג ב.מ.וו, עם מחשבה שהנה, הצלחת בחיים – הם הרי מבינים שזה אופנוע ממש לא זול, ובטח לא של ילדים.

כן, R1200RT (להלן הוא ייקרא פשוט 'בימר') הוא אופנוע גדול ומרשים. את הגודל והעוצמה ניתן לראות במלוא התצוגה של המראה האחורית של המכונית שלכם וזו עובדה, מספיק שרק עליתי לנתיב השמאלי, מכוניות רבות פינו לי מיד את הדרך, ואני ממש לא תכננתי לעקוף במהירות (אולי חשבו שזה אופנוע משטרה?). אבל הי, תודה לכולם על הכבוד שחלקו לי או יותר נכון, לנו.

היה ממש כיף לרכוב. אחרי שעות הגוף נינוח!

צילום: מיתר למלמן

שגר ושכח

הבימר הזה נורא כבד, אבל בפועל, קליל לתפעול ולשליטה, וכשצוברים ניסיון, הוא אפילו מאפשר נסיעות עירוניות, אבל זהירות: עדיין מדובר בכלי גדול וקצת רחב. בין הרגליים, למטה, שוכן מנוע דו-צילינדרי טיפוסי המכונה בוקסר (הבוכנות בולטות לצדדים), שכל כך מזוהה עם ב.מ.וו מאז ומעולם. יהיו שיאהבו את המנוע הזה, יהיו שפחות – הוא נשמע קצת כמו...ובכן, מכונת תפירה או סדרה המונית של הפלצות, והוא לא תמיד חלק ונטול ויברציות. אבל הוא גמיש וחסכוני, ומאפשר רכיבה בקצב בין עירוני מצוין, ואם תרצו תוכלו להגיע למהירות מאד מכובדת, אבל התחושה היא שהוא לא נועד לשבור שיאי מהירות וגם לא להתחרות באופנוענים של נס-הרים, אז אפשר פשוט להתקבע על שיוט של 140 קמ"ש ולבצע נוהל "שגר ושכח". אגב, יש גם בקרת שיוט, אבל באופנועים אני ממש לא ממליץ להשתמש בה, זה אמנם נוח אבל עלול להוות בעיה בטיחותית.

במהלך הטיול, עברתי לא מעט כבישים מפותלים שלא מביישים את אירופה. והוא עבר אותם בקלילות של אופנוע רזה בהרבה. מרכז הכובד הנמוך מאפשר להטות אותו בכיף בלי חשש ובכלל, האופנוע מקנה ביטחון ברכיבה, ובנוסף, הוא מצויד בשלל מערכות בטיחות כמוהן תמצאו במכוניות – מלבד ABS תמצאו אצלו גם מערכת DTC נגד החלקה, מערכת זינוק בעליה (!) ואפילו ניטור אוויר בצמיגים. האופנוע מצויד במיכל דלק ענק, מה שמאפשר טווח נסיעה עצום של מאות קילומטרים. אהבתי.

לא כל אחד יתחבר למנוע הבוקסר הזה

צילום: מיתר למלמן

רק בגלל הרוח

רוח היא כידוע לכם, אחד האויבים או לפחות המטרדים הכי רציניים של הרוכבים, בוודאי של מי שיוצא מחוץ לעיר וכמובן רוכב במהירות הנהוגה בכבישים מהירים. אבל, אצל הבימר הזה, היא פשוט לא קיימת, או לפחות זניחה – יכולתי לכוונן את המשקף החשמלי בהתאם לאופי הרכיבה והמהירות, וכך יצא שהרוח כמעט ולא הפריעה לי. התוצאה: רכיבה שקטה יחסית, ועוד בונוס ענק: ממש כמו במכונית, הבימר מצויד כסטנדרט במערכת שמע משוכללת, עם צמד רמקולים מעל הדשבורד. למרבה ההפתעה, גם במהירות ממש לא חוקית, ניתן לשמוע בקלות את הרדיו. היה כיף! כמובן שהנמכתי את הווליום בשעת עמידה ברמזור...האופנוע הזה מאד מפנק מבחינת האבזור והגדג'טים שתמצאו בו, כמו למשל חימום לישבנים ולכידון ועוד, ויש גם שלל תוספות בתשלום. עוד דבר נהדר שהוא לא רק פינוק אלא אלמנטרי, ממש שימושי, הוא צמד ארגזי הצד שכל כך מזוהים עם ז'אנר אופנוע התיור הגדולים. הם יעילים ובעלי נפח הטענה נאה. בימר המבחן היה מצויד גם בארגז אחורי ענק שאינו סטנדרטי, הכולל תאורה פנימית, ונפתח ונסגר ברכות באמצעות בוכנות. שאפו!

יש לו אפשרויות אחסון כמעט כמו של מכונית

כדאי לקנות?

ישנם בעולם כמה יצרני רכב שעולים לי בראש, שמייצרים גם מכוניות וגם דו-גלגליים. למשל: הונדה, סוזוקי, פיג'ו (ויש בוודאי גם כמה מהמזרח הרחוק שפחות מוכרים במחוזותינו). ויש כמובן את ב.מ.וו, שנבדל מהללו בכך שאינו מייצר כלים עממיים. אנסח שוב, בצורה קצת אחרת: ידוע לכל בר-דעת שב.מ.וו הוא יצרן של רכבי יוקרה איכותיים, וממש לא זולים. ובכן, מה שאתם יודעים על המכוניות מבית היצרן מבוואריה, רלוונטי לגמרי לדו-גלגליים של אותו היצרן: בדרך כלל, מדובר בכלים גדולים, מאובזרים, איכותיים וסופר-יקרים. גם ה- R1200RT עונה בדיוק על ההגדרות גדול, מאובזר, איכותי וסופר-יקר. אבל, רק שתדעו, שלמרות שהוא מצויד בתג מחיר עסיסי שמתחיל ב-164,801 שקל, הרי שבהיררכיית האופנועים של ב.מ.וו, הוא בפירוש לא היקר או המאובזר ביותר (תמצאו שם את דגמי סדרת K, מכונות תיור אולטימטיביות שמחיריהן עוברים את רף ה-200 אלף שקל...) אז אם הגעתם לגיל שאפשר להתחיל או ליתר דיוק, למצב בו הארנק והמשפחה מאפשרים לכם לשים את הישבן על האוכף של הבימר הזה ולצאת עימו לטיולים נהדרים, אני כבר מקנא בכם.

97 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page