top of page
  • ירדן טננבאום

ג'יפ - יש רק אחד

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


רמת הגולן, טבע משגע וחיות שטח מבית Jeep - האם הגיעו ימות המשיח?

בסרט איש הנצח, מתקיימת תחרות בין אנשים שחיים לעד, מי יישאר אחרון ולפני שהם הורגים אחד מהם, נאמר שם המשפט האלמותי "There can be only one". כך גם לגבי JEEP, המותג שהפך לשם לכל הקטגוריה. הוזמנו לרמת הגולן לבלות יום שלם בשטח (במסגרת אירועי Camp Jeep ) עם שני דגמים של המותג המיתולוגי – גרנד צ'רוקי ורנגלר.

הגרנד צ'רוקי הוא רכב פנאי גדול, מעל 4.8 באורכו, מרווח מאד עם מרווח גחון של 21.8 ס"מ המתאים לעבירות בשטח.

הוא מאובזר כמיטב רכבי הפנאי של הקטגוריה והרשימה ארוכה – בקרת אקלים, בקרת שיוט, מערכת שמע טובה מאד ועוד. מבחינת אבזור שטח, הוא מגיע עם הנעה כפולה עם בורר אלקטרוני, הילוך כוח (בכל זאת JEEP...) בורר מצבי שטח (חול, שלג, בוץ וסלעים) שמתאים את רגישות התיבה והמתלים ובקרת מדרון שיעילה מאד לשם בלימת מנוע במדרון תלול בכדי לא לשחוק את הבלמים. נסענו איתו בשטח טכני מעין מימון במדרונות המערביים של רמת הגולן על לעין תינה הגדול. חווינו עליות וירידות דרך שביל מצולק באבני הבזלת של הרמה והמעיינות השופעים בעונה זו של השנה.

הגרנד צ'רוקי התמודד בלי בעיה מיוחדת עם האתגרים שהשביל הציב בפניו והבקרות האלקטרוניות הוכחו כיעילות. לדעתי, החיסרון היחיד שעומד כנגדו הוא אורכו של הרכב וצמיגי הכביש שהוא נעל שהפריעו לאחיזה בקטעים בודדים, אך בגדול, שאפו למהנדסים ששומרים על הכבוד של המותג - בהחלט ראוי לשאת את השם JEEP.

ואם כבר במותג עסקינן, בחלק השני של היום בילינו ברכב שלדעתי הוא היחיד שהוא באמת JEEP - הרנגלר! איתו עשינו מסלול אתגרי יותר מעין תינה ועד לצומת בית המכס, עם מעברים וטיפוסים טכניים יותר שרכב פנאי "רגיל" לא היה יכול לעבור מבלי להשאיר למזכרת חלקים בשטח...הרנגלר פחות מפנק מאחיו האופנתי אבל איזה אופי יש לו! אין רכב שישווה לצורה ולתחושה שהרכב הזה נותן (אולי דיפנדר עליו השלום...). כמובן שכאן יש פחות תחכום אלקטרוני - ידית בחירת מצב ההנעה היא מכאנית (4X4, 2X4 "פתוח" כלומר בלי נעילת דיפרנציאל, 4X4 סגור, ו-4X4 LOW לשטח טכני). בגרסת הרוביקון יש גם אפשרות לנתק את המוט המייצב הקדמי של הרכב.

ואיך הוא מתנהג? ואוו! הוא עבר בזלזול כל מכשול שהצבנו בפניו, כאילו אמר "זהו? זה מה שיש לכם לתת?" הוא גם מאד נוח בנסיעה טכנית ומרגיש מאד בבית בשטח. גם בנסיעה מנהלתית בכביש הוא לא אכזב ומנוע ה-2 ליטר טורבו שלנו היה בשרני ונמרץ בשילוב עם תיבת הילוכים בעלת 8 מהירויות.

לקראת סיום היום, השתעשענו עם הכלים ב"מגרש משחקים" שהכינו המארגנים של JEEP בשבילנו ובשביל אירוע הלקוחות שהתקיים בימי סוף השבוע, עם בורות שיצרו הצלבות, הנפות כלים באוויר ומעבר תעלת מים. זה המן להודות ליבואן JEEP על היום המושקע ומהנה מאד.

51 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page