top of page
  • חנן בר-און

כבר לא אנדרדוג!

עודכן: 14 ביוני 2020


היא סינית, נכון, וקשה שלא להיגרר לדעות קדומות. אבל MG ZS היא מכונית ראויה בלי קשר למוצאה, שנותנת תמורה טובה לכסף שלכם.

צילומים: רונן טופלברג

צילומים: רונן טופלברג

למה רומנייה כן, וסינית לא?

בשנים האחרונות, נהוג להיות פוליטיקלי קורקט. כבר מזמן, אסור לשאול אדם בן כמה הוא, מה ההכנסה שלו. אפילו לא, מה המוצא שלו, רחמנא לצלן! אבל, ברשותכם נעזוב את בני האדם, ונלך רגע לתחום הצרכנות, ומה שכמובן רלוונטי לשורות אלה - ענף הרכב. בדרך כלל, ממש לא הייתי מתעכב על מוצאה של מכונית כזו או אחרת, אלא מתייחס למכונית עצמה ולמה שהיא נותנת. אבל, תרשו לי לשנות לרגע את מנהגי – במקרה של MG ZS זה מתבקש. להרוס לכם את הספוילר? אז כן, זו מכונית סינית. כלומר, לא רק הבעלות סינית (ראו מקרה ג'ילי שרכשה את וולוו), אלא היא ממש יורדת מפסי הייצור בסין, בדומה לאלף ואחד סמארטפונים, טלוויזיות וגדג'טים שמציפים לכם את הבית ובסך הכל עובדים סבבה. ומה זה אומר עבורכם? חברים, אני חושב שאנחנו נמצאים בפתחו של עידן צרכני ומוטורי חדש. כי אם יש לנו מכונית רבת-מכר מרומניה, ולא מעט יפניות שמגיעות מהודו, תורכיה או תאילנד, אז מה הבעיה בסין? אתחיל דווקא מהשורה התחתונה: MG ZS היא סינית ראויה, אולי הסינית הראשונה שנמכרת בארץ שהיא לגמרי ראויה. אתם יודעים מה? אנסח שוב, MG ZS היא מכונית ראויה בהחלט, נקודה!

נראית טוב בפנים ובחוץ

נכון, העיצוב החיצוני לא יזכה אותה בפרס המקוריות, לא בחוץ (דומה מדי למאזדה CX-5) ולא בפנים. אבל היא נראית מצוין, מודרנית ואופנתית וגם מאובזרת בנדיבות, נעימה לשימוש, מציעה הנדסת אנוש ואיכות בכלל לא רעות ולא פחות חשוב מכל אלה: היא מרווחת מאד וגם מצוידת בתא מטען עם נפח מרשים. חבל שרק את סעיף הבטיחות היא צריכה לשפר ואת מה שלא נתן היצרן (אין מערכות בטיחות מתקדמות) עושה מערכת מוביליי המקומית.

על הכביש, היא מפגינה ביצועים סבירים וכמעט ולא מורגש מחסור בכוח. מלפנים מנוע טורבו קטן-נפח עם שלושה צילינדרים, 111 כ"ס ותיבה אוטומטית יפנית מהסוג הסטנדרטי (פלנטרי). המנוע לא תמיד הכי גמיש, שקט או חסכוני. אבל, באמת שלמרביתכם זה לא יפריע, וניתן לחיות איתה נהדר ביום-יום. נוחות הנסיעה בסך הכל טובה, אך בידוד הרעשים לא כל כך. אגב, למרות הצילומים המרהיבים, אין ל-ZS יכולות שטח.

ימים יגידו

מכונית סינית בשנת 2018 בישראל או בעולם המערבי, נחשבת עדיין כסוג של "אנדרדוג", ומתחילה מנקודת שפל נמוכה. אז אני מודה שביחס לציפיות, יש כאן הפתעה עצומה. את המבחן אסכם, תוך חזרה על מה שכבר אמרתי בפתיח - MG ZS היא מכונית ראויה! היא אינה מושלמת, ובטח לא הטובה בקטגוריה. אבל, היא נעימה וגם החסרונות שלה (צריכת דלק, בטיחות), הם דברים עימם ניתן לחיות, כסוג של פשרה. MG ZS מנסה להצליח, היכן שדגמי MG הקודמים לא הצליחו בארץ. האם הפעם, הציבור יכיר בכך שניתן לרכוש ללא חשש מכונית תוצרת סין? ייתכן, ימים יגידו. MG ZS נמכרת עם חמש שנות אחריות, מה שאמור לתת לכם קצת יותר ביטחון בלב, ובמחיר שמתחיל ב-100 אלף שקל (ועד 106,554 שקל לגרסת NET-UP + צבע מטאלי), אני חושב שיש לנו כאן מכונית מומלצת הנותנת תמורה טובה לכסף שלכם. אתם יודעים מה? הייתי יכול לומר, שלובינסקי צריכים להתאמץ עוד קצת, ולהציע אותה במחיר שמתחיל ב-95,000 שקל - זה נשמע טוב יותר באוזן ואולי הארנקים היו נשלפים בקלות רבה יותר. אבל, למה להיות קטנוני/פולני? בואו ניתן לה צ'אנס.

376 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page